Národní divadlo
Setkání s činohrou
Že jsou divadelní scény ideálním místem pro setkávání lidí, témat, dějů, postav, osudů a všech barev světa, už abonenti této skupiny jistě dávno vědí. Tentokrát se však kromě Národního a Stavovského divadla vypraví dvakrát i do Státní opery.
Popis
O PŘEDPLATNÉM
Že jsou divadelní scény ideálním místem pro setkávání lidí, témat, dějů, postav, osudů a všech barev světa, už abonenti této skupiny jistě dávno vědí. Tentokrát se však kromě Národního a Stavovského divadla vypraví dvakrát i do Státní opery.
Poprvé to bude za bludným rytířem donem Quijotem, který je poháněn silou lásky do dalších bojů a půtek, a básnickou krajinou T. S. Eliota, jež je spletena z historického vědomí lidstva. Na metaforické autorské divadlo odehrávající se na točně jeviště, naváží později Proměny. Mytologická vyprávění notoricky známých příběhů dobových hrdinů, bohů či polobohů podle Ovidia oživí umělečtí ředitelé Činohry, tandem SKUTR. Než se však tyto archetypální mýty před vámi zhmotní, nostalgicky vás přeneseme do dětství a zavzpomínáme společně na krásu chvil, když nám rodiče a prarodiče četli před spaním dobrodružné pohádky. Dmitrij Krymov vytvořil na motivy oblíbených děl Julesa Verna a Alexandra Dumase rodinnou inscenaci přímo na míru našemu souboru a Stavovskému divadlu. Pokud patříte k obdivovatelům české nové vlny, nebude pro vás děj Farářova konce neznámý. Adaptaci filmu Josefa Škvoreckého a Evalda Schorma připraví v Národním divadle Jan Mikulášek s Ilonou Smejkalovou. Trochu nešťastný kostelník se v ní rozhodne opustit práci ve velkém městě a vypraví se do zapadlé horské vsi, kde ho shodou tragikomických náhod považují za nového duchovního pastýře. Obstojí v té roli? Přijme ho společenství bezvýhradně? Anebo bude všechno ještě jinak? Když byla Heda Gablerová roku 1890 vydána, vyvolala velký rozruch. Ač byla kritiky většinou odmítána, dnes patří toto společenské drama mezi nejčastěji uváděné Ibsenovy hry. S Hedou prožijete dva dny plné napětí a přízraku minulosti.